piątek, 24 lipca 2015

Ballada o warszawskich taksówkach...

Ile można pisać o taksówkach?

Dużo...dużo....znacznie więcej niż Wam wszystkim się wydaje...

Ile kosztuje taksówka na trasie Okęcie - Centralny lub Centralny - Okęcie?
a) 48zl
b) 60zl
c) 43zl
d) 58zl
e) 27,20zl

Hmmm, zależy kto pyta?

Może niektórych fakt zszokuje, innych pewnie nie, ale wszystkie podane powyżej kwoty są prawdziwe...Czemu tak? A nie wiem...tzn, domyślam się, że jak obcokrakowiec to łatwiej go oskubać itp...trasa identyczna, godziny popołudniowe, we wszystkich korporacjach taksometr nalicza identycznie 2,4 za kilometr...skąd więc taka różnica?

Pojerzewam, iż niekiedy miłym Panom, zdarzy się niechcący wrzucić taryfę świąteczną lub nocną...dowodów nie mam, nikogo na krętactwie nie złapałam, ale rozbierzność cen o uczciwości raczej nie świadczy.
Sama nauczyłąm się, zanim wsiądę to taksówki, grzecznie pytać ile mnie taka przejażdżka wyniesie...ale nastepnym razem chyba skorzystam z rady mojego taty i zrobię taksówkarzom mały teścik.


15 komentarzy:

  1. Kope lat nie byłam w Warszawie, ale pamiętam, że gdy ostatni raz jechałam taksówką to pan taksowkarz wydłużył sobie trasę od punktu A do punktu B i zapłaciłam kupe kasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze, że my zawsze tą samą trasą jechaliśmy

      Usuń
  2. Kope lat nie byłam w Warszawie, ale pamiętam, że gdy ostatni raz jechałam taksówką to pan taksowkarz wydłużył sobie trasę od punktu A do punktu B i zapłaciłam kupe kasy.

    OdpowiedzUsuń
  3. A to zdziercy...Tak jest niestety, wszędzie tak oszukują. Nieładnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda na nich słów...wygląda na to, że my tylko na jednego uczciwego tarfiliśmy - ostatniego.

      Usuń
  4. Ja z Okecia do dworca centralnego kolo 70 zl pamietam placilam juz dobre kilka lat temu...
    Czasami wystarczy, ze zmieni sie strefe I juz stawka sie zmienia ( np. przejedzie sie przez gmine czy wyjedzie z miasta).
    W Irlandii na tyle dobrze, ze stawki sa albo dzienne albo nocne I jest kilometrowka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam właśnie, że za wyjazd poza granice administarcyjne miasta stawka jest dużo wyższa...tyle tylko, że na tej trasie nie wyjeżdza się poza miasto...poza tym niektórzy mają tzw. ''taryfę początkową'', ale i to nie wyjaśnia tak dużej różnicy w cenach

      Usuń
  5. W Wiadomościach był kiedyś reportaż w tym temacie podróżowali z ukrytą kamerą i na tej samej trasie ceny były różne, nie które grubo ponad normę, zapytani taksówkarze o to nie umieli odpowiedzieć ba pultali się z jakiej racji ich nagrywali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlpesza obrona to atak!! Ha ha...oj kręcą kręcą Ci nasi taksówkarze!

      Usuń
  6. Ach... Warszawa. Cudowna i przyjazna stolica...

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, to jest rozbieżność.. od 30 do 60 to jest dwa razy tyle...
    Ciekawe, czy się kiedyś sama przekonam na własnej skórze, bo jeszcze nie miałam nigdy okazji lądować w Warszawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hehhe, skąd ja to znam :D My już dawno nauczyliśmy się, żeby broń Boże nie wsiadać do taksówki w W-wie bez wcześniejszego uzgodnienia ceny przejazdu. Oczywiscie największe przygody ma na swoim koncie H. jako obcokrajowiec. Nie dość, że niemal każdy próbuje go oszukać to jeszcze po drodze próbują go namówić na skorzystanie z usług znajomych prostytutek i zarzucają biednego ulotkami&zdjęciami. Po prostu żenada - jaką wizytówkę ci ludzie wystawiają odwiedzających nas cudzoziemcom??????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki to teścik? Zdradź proszę to i my skorzystamy :D

      Usuń
    2. No coś Ty chyba żartujesz - prostytutki? No Comment.

      Ja zawsze pytam, jaki będziesz koszt przejazdu na danej trasie, ale na piśmie tego nie mam, wieć nigdy nie wiem ile mi na końcu zaśpiewają.

      Usuń
    3. Mój tato zaproponował, że nastepnym razem jak będziemy jechać to nie mam się wydać, żem Polka i niech M. załatwia sprawę...zobaczymy jak będą chcieli nas orżnąć, wtedy mam się odezwać po polsku ''że niby skąd podobna cena...'' Ciekawa jestem miny taksówkarza :)

      Usuń