wtorek, 25 listopada 2014

LBA



Zostalam ostatnio zaproszona do zabawy LBA przez Sabine. Zeby jednak bylo sprawiedliwie odpowiadam rowniez na pytania z poprzednich nominacjji, ktore siegaja kilku tygodni a nawet i miesiecy wstecz (wstyd wiem i przepraszam),

Pierwsza nominowala mnie Wiola, a bylo to juz dobrych kilka miesiecy temu:


1. Opisz najlepszy dzień Twojego życia.
Chcialabym napisac, ze dzien slubu, ale niestety ze wzgeldu na poranne nieprzyjemnosci nie byl to dzien idealny. Porod - wspominam milo, ale i tu nie brakowalo tragizmu. Jedno z najpiekniejszych wspomnien, ktore nosze w sercu wiaze sie jednak z synem. Z drazcym sercem, w trzeciej dobie zycia syna, szlam na pierwsza powazna rozmowe z neonatologami (dotychczas kontaktowal sie z nimi jedynie moj maz). Widze nas w gabinecie lekarskim, siedzacych przy ogromnym stole...na przeciwko nas lekarz (szef Intensywnej Terapii) przeglada i spokojnie analizuje synowskie akta i uszy mych dochadza slowa ''tu wyjeto rurke''... 
- Jak to wyjeto rurke? Czyli, ze oddycha...sam oddycha?
- Oddycha sam przy pomocy C-PAP'u.
Pamietam siebie wychodzaca ze szpitala, usmiechajaca sie przez lzy i powtarzajaca jak mantre ''on oddycha''.

2. Największe szaleństwo Twojego życia 
Lot do Wloch, aby przeprosic i porozmawiac w cztery oczy z owczesnym chlopakiem. Nic w tym wielkiego gdyby nie fakt, iz po klotni on nie chcial ze mna rozmawiac i nie odbieral telefonu, napisalam wiec SMS ''bede jutro...czekaj na mnie na dworcu'' i polecialam.

3. Masz władzę nad światem przez cały dzień. Co robisz?
O matko, nie chce...

4. Zaczynam dzień od…
Porannej toalety

5.  Mam słabość do…
Smieciowego jedzenia :(

6. Nigdy nie zjem…
Flakow - brrr

7. Co zawsze chciałaś zrobić, ale coś Cię powstrzymywało?
Staram sie mierzyc sily na zamiary, wiec nie bedzie to nic spektakularnego. Od lat chcialabym nauczyc sie plywac, ale panicznie boje sie glebokiej wody (trauma z lat szkolnych).

8. Gdybyś miała wybrać trzy zapachy przypominające Ci Twój rodzinny dom lub dzieciństwo, jakie byłyby to zapachy?
Pieczone ciasto, mielona kawa

9. Gdybyś mogła przenieść się na chwilę do jakiejś książki, jaka książka by to była?
Chetnie bym zwiedzilabym Hogwarts 

10. Film, na którym płakałaś ze śmiechu.
Filmu nie pamietam...ze smiechu pokladalam sie czasami ogladajac serial ''Friends''

11. Kiedy potrzebuję wsparcia udaję się do...
Meza lub siostry.


Pytania od Kornelii:


1. Aktywnie spędzony czas czy leniwie ?
Zdecydowanie aktywnie, choc i blogie lenistwo czasami sie przydaje.

2. Najmilsze wspomnienie z tych wakacji?

3. O poranku pyszna kawa czy raczej herbata ?
KAWA!!

4. Za co pokochałaś swoją bratnią duszę?
Za caloksztalt

5. Las czy plaża ?
Plaza, gdyz lesne wedrowki sa dla mnie za bardzo stresujace ze wzgledu na zamieszkujace je gady.

6. Ulubiona potrawa i jak ją przyrządzasz?
Lasagne. Opis przygotowania to raczej temat na osobna notke :)

7. Czy masz jakiś ulubiony gadżet- jaki ?
Raczej nie.

8. Miejsce , które chciałabym zwiedzić to ...
Nie ma tego jednego upragnionego. Wiele miejsc chcialabym odwiedzic, chociazby z ciekawosci...do rownie wielu chcialabym powrocic, gdyz wiaza sie nimi cudowne wspomnienia.  Planow tych zapewne nie uda sie w wiekszosci zrealizowac, ze wzgledow logistycznych (boje sie latac) i finansowych (niestety nie spimy na pieniadzach).

9. Bloguję, bo?
Blog to moje okno na swiat...sposob na spedzenie kilku chwil w milym towarzystwie i jedyny pismienny kontakt z jezykiem polskim.

10.Jesteś osobą: Spokojną czy Szaloną ?
Cicha woda.

11. Ulubiony blog Twoim zdaniem i dlaczego ?
Lubie wszystkie na ktore zagladam.


Pytania Sabiny:


1. Z czym kojarza Ci sie Wlochy?
kiedys - slonce, morze, makaron,pizza, Rzym i Watykan, Berlusconi, calcio, przystojni mezczyzni
obecnie - jak wyzej plus podatki, biurokracja, strajki i parkowanie na zakretach ;)....a zapomnialabym ''pendolino'' :D

2. Ksiazka, ktora polecasz?
Ostatnio niewiele mam czasu na czytanie. Z dzecinstwa polecam ''Dzieci z Bullerbyn'' - moja ukochana, ulubiona, najlepsza :) Lubie ksiazki autorstwa Agathy Christie i jestem fanka Jezycjady autorstwa Malgorzaty Musierowicz.

3. Czy ogladasz telenowele - jesli tak to jakie?
Obecnie nie, ale mam je na sumieniu...mniej wiecej do czasow licealnych zdarzalo mi sie sledzic te skomplikowane historie milosne. Ostatnia, ktora pamietam byla bodajze ''Fiorella'' i gdy gdzies 1,5 roku temu natknelam sie tu na nia w TV to az mi sie sentymentalnie zrobilo :D 
A czy ''M jak milosc'' i ''Na dobre i na zle'' zaliczaja sie do telenowel? Jesli tak to powiedzmy, ze je podgladam, bo ogladaniem to bym tego nie nazwala. Czesto wlaczam sobie powyzsze seriale w internecie, gdy buszuje po sieci - oprocz telefonow z rodzina to jedyna okazja by posluchac jezyka ojczystego.

4. Co sadzisz na temat stylizowania maluchow?
Nie jestem na biezaco z moda. Dla mnie wazne jest, by ubranie bylo czyste, wygodne i bezpieczne a jesli przy okazji bedzie fajnie i modnie to tym lepiej :)

5. Ulubiony aktor i film?
Leonardo di Caprio w ''Inception'', choc mam mocne przeczucie, ze ostatnio widzialam ''kogos w czyms'' co mnie zachwycilo, ale jak na te chwile nie przeklada sie to na konkretny obraz. 

6. Celebryta, ktorego nie znosisz i dlaczego?
Lapo Elkann - za imie :D A tak na serio to za glupote, ignorancje.

7. Ideal mezczyzny (lub kobiety) i dlaczego?
Wysoki, ciemnowlosy - jesli mialoby to sie przekladac na konkretne osoby to z czasow fascynacji pilka: Maldini, Nesta. Dlaczego? Patrzac obecnie na ich zdjecia sama nie wiem :D A tak po prawdzie, jak to mawiala moja babcia, szczery, kochajacy, szanujacy i oddany rodzinie.

8. Mega popularny blog, ktory czytasz?
Na mega popularnych blogach nie umiem sie odnalezc...szczerze powiedziawczy to chyba nawet takowych nie znam. Odwiedzam te, ktore lubie nie zwazajac na licznik wyswietlen. Jesli mam cos do powiedzenia to komentuje.

9. Co sadzisz o portalach spolecznosciowych?
Coraz ciezej mi sie na nich odnalezc. Z jednej strony ulatwiaja utrzymanie kontaktu z rodzina i znajomymi, ktorzy rozjechali sie po swiecie, z drugiej jednak ich polityka prywatnosci mnie przeraza.

10.  Jakie pobudki slonilyby Cie do emigracji?
Chec poznania swiata, przygod i sprawdzenia sie. Do pozostania na emigracji - milosc!!

11. Piosenkarz, piosenkarka, zespol - jaka muzyka Ci w duszy gra?
miedzynarodowa - Sting, Springsteen, Cranberies
wloska - Nanini, Dalla, Jovanotti (wybrane utwory)
Niczym nie pogardze, z drobnymi wyjatkami!!

Wszystkim blogierkom dziekuje za nominacje i zaproszenie mnie do zabawy. Sama nie nominuje nikogo, gdyz ulozenie pytan zapewne zajeloby mi kolejnych kilka tygodni i post licho by wzielo. Pozdrawiam cieplo,


Ewiczka

10 komentarzy:

  1. Chyba podobnie jesteśmy zabiegane. Też mam zaległości na blogu. Trudno jest pisać na szybko.

    OdpowiedzUsuń
  2. To zebralo ci sie troszke tych pytan :) tez lubilam Dzieci z Bullerbyn :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) Ewa pierwsza odpowiedź bardzo mnie wzruszyła.... Twoj silny chłopaczek....

    Wiesz, jak kiedyś znajdziesz chwilkę na post z przepisem na lasagne, to ja się już go doczekać nie mogę. Dla mnie włoskie lasagne to niebo w gębie i chciałabym znać typowo włoską recepturę!

    OdpowiedzUsuń
  4. no to teraz wiadomo skąd te wlochy;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zaś flaczki Lubie pod warunkiem że sama je przygotuje, w ostateczności smakują jak zupa z owoców morza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki za odpowiedzi! Rozsmieszylas mnie z tym Lapo, mnie bardziej razi jego brat, ktory stwierdzi, ze mlodzi nie moga znalezc pracy, bo wygodnie im w domu siedziec. Dupek! Elkanny maja szczescie, ze sie w takiej rodzinie urodzili, inaczej by nawet czyscic ulic by nie mogli z ta ich glupota:).

    Co do muzy- mam slabosc do Biagio Antonacci, ale tylko dlatego, ze piekielnie mi sie podoba. Meski typ:).

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja muszę przysiąść do pytań i odpowiedzi przez nominowane osoby bo podobnie jak Tobie będę ciągnąć zabawę w nieskończoność :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. ile można się o Tobie dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Flaki.. Brrr... Chętnie dowiem się jak robi się lasagne po włosku :)

    OdpowiedzUsuń