piątek, 8 sierpnia 2014

Czwartkowo przedweekendowo

  Czwartek mimo, ze uciazliwy dal nam wiele satyskakcji. Spedzilismy go rodzinnie i z usmiechem na ustach.Usmiechem calej naszej trojki a mam nadzieje, ze nasze poczyniania wywolaja usmiech na twarzach kolejnej trojki - urodzinowa paczuszka niespodzianka dla mojej siostrzenicy i jej rodzenstwa wyruszyla w trase do Polski.

----------------------------

  Poranek przyniosl nam nieco bieganiny, ale gdy o 12:40 moglismy odhaczyc kolejna pozycje z dlugiej list ''to do'', maz wydawal sie wyraznie zadowolony. M. twierdzi, iz odbebnienie kazdej kolejnej rzeczy z listy przynosi mu ogromna satysfakcje. Tym razem ja wystapilam w glownej roli - udalo mi sie w koncu zlozyc podanie o obywatelstwo i moze za dwa lata (tyle maja czasu na rozpatrzenie wniosku) podwyzsze statystyki blondowlosych Wloszech ;)

Ostatnio wiele narzekalam na wloska biurokracje. Czas wiec na pochwaly. Tak wydajnego biura jak to, do ktorego udalismy sie wczoraj  jeszcze w moim ponad trzydziestoletnim zyciu nie spotkalam  na swojej drodze. Na maile odpisywali w predkoscia blyskawicy, no dobra w ciagu 24h :) Pani w okienku usmiechnieta, mila i do tego bardzo kompetentna, bez mrugniecia okiem odpowiadala na wszystkie pytania. Cud, miod i malina :)

-----------------------------

Na fali powodzenia i dobrego humoru meza, zona polgebkiem rzucila ''ufff, alez dzis goraco...dzien idelany na basen''. Maz, o dziwo, podchwycil i kilka godzin pozniej pluskalismy sie w jednym z miejskich basenow.



Chwila relaksu i odpoczynku od slonca :)


Wykapany...


...i mina pod tytulem ''no mamo idziesz w koncu?''

----------------------------

A wieczorem...

zasluzone Mojito :)

17 komentarzy:

  1. Jaki Ste ma czaderski kapelusz, a i Mojito i bym ja nie pogardziła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapelusz z wyprzedazy z Okaidi, tanszy niz Mojito :D

      Usuń
  2. Twój mąż chyba jest tak samo skrupulatny jak mój- jakieś dziwne włoskie odmiany nam się trafiły widocznie:).

    Też chyba będę składała podanie o obywatelstwo, ale muszę z tym poczekać jeszcze trochę, jakby co zasilę szeregi ciemnych Makaroniarek ha ha.

    U nas plaże ostatnio puste, ze względu na pogodę, ale wreszcie słoneczko zaświeciło! Miłego weekendu:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czekaj za wiele z podaniem o obywatelstwo, bo oni rezerwuja sobie dwa lata na wydanie decyzji - widac duzo roboty maja ;) (Jest jednak nadzieja, ze bedzie szybciej bo decyzje o obywatelstwie przez malzenstwo podejmuje lokalny Prefekt, wiec dokumenty nie ida do Rzymu - biurokracji nieco mniej).Daj znac jak bedziesz kompletowac dokumenty, moge Ci przeszlac na maila wszystkie info, ktore udalo mi sie uzyskac w odpowiedzi na naurtujace mnie pytania odnosnie przygotowania wymaganych dokumentow i wypelnienia podania. Poza tym w biurze prefekta w PG polecono nam udac sie do nich celem wgladu w dokumenty a dopiero pozniej wniesienie oplaty za wniosek.

      Sierpien przywital nas piekna pogoda :) Udanego weekendu i dla Was!!

      Usuń
  3. Ewcia jaką Ty masz boską figurę! A mojito moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale dzisiaj kusisz! Tym basenem no i mojito! Rany, ile bym teraz dała za jedno i drugie :))) Ja się w Turcji boję miejskich basenów, bo Turcy to dzikusy w takich miejscach, w ogóle jeszcze nie ogarnęli kultury basenowej i włażą do wody bez prysznica, a fuj. Nawet ginekolog mnie przestrzegał przed basenami, żebym nie daj Boże jakiegoś syfa nie złapała. A trafić na kompetentnego urzędnika to jak znaleźć grubą kasę na chodniku, wiem jakie to uczucie :) I zauważyłam ciekawą tendencję, że urzędnik kompetentny to uśmiechnięty, a ci najbardziej nieuprzejmi najczęściej najmniej wiedzą :S Ale 2 lata na rozpatrzenie wniosku???? Nieźle :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A czemu tak dlugo rozpatruja ? My w sumie moglibysmy ubiegac sie o irlandzkie obywatelstwo (trzeba udowodnic 7 lat pobytu + zaplacic 900e/os). Dla Nas to jednak zbedne, chociaz np duzo Brazylijczykow stara sie o naturalizacje, bo wiadomo, ze nie sa z UE I, ze Visa w koncu sie skonczy...
    Zazdroszcze basenu, pieknej pgoody I tego drinusia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widac maja sporo roboty ;) Dwa lata to limit czasowy, mam nadzieje, ze bedzie szybciej. W sumie to i mi obywatelstwo wloskie do szczescia nie jest potrzebne, ale moze mi pomoc ulatwic kilka aspektow jak np. sanitarny lub Wlosi nie potrzebuja wiz do panstw, ktore od Polakow takowych wciaz wymagaja.
      U nas czlonkowie UE o obywatelstwo moga sie starac po 4 latach legalnego pobytu. Ja jednak zlozylam podanie o obywatelstwo przez malzenstwo z obywatelem wloskim (2 lata jesli mieszka sie we Wloszech, w obecnosci dzieci 1 rok . Wymagaja mniej dokumentow i procedura powinna byc krotsza.
      900 euro zwalilo mnie z nog, mi sie juz wydawalo, ze Wlosi sie wysoko cenia ze swoim 200e

      Usuń
  6. Jak on świetnie wygląda w tym kaoelusiku...widać, że w biurokracji też da się pracować z pasją ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czadowy kapelusz ma Stef :) Wygląda jak mały mafiozo :)
    A mojito to z chęcią bym się napiła ... hmmm, czuję już smak w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A powiedz mi jak to jest z tym obywatelstwem u Was? Tutaj zabronione jest mieć 2 obywatelstwa, więc jeśli kiedyś zdecyduję się (w co wątpię) przyjąć bułgarskie obywatelstwo, to będę musiała się wyzbyć polskiego.
    Natomiast mam kolegę, który niedawno przyjął angielskie obywatelstwo i ma podwójne.
    We Włoszech podwójne jest możliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlosi nie maja z tym problemu. Moim skromnym zdaniem zakaz podowjnego obywatelstwa jest nieco dziwny (Wiem, ze istnieja panstwa, ktore maja podobne przepisy. Nie wiedzialam, iz Bulgaria jest jednym z nich). Ja osobiscie zmienilabym nieco przepisy na podtawie, ktorych przyznaje sie obywatelstwo np. test jezykowy, bo jakos nie pojmuje jak mozna byc obywatelem jakiegis kraju nie znajac jezyka na poziomie komunikatywnym. Ale to juz takie moje dywagacje:)
      A jesli moge spytac - to Kalina zapewne ma obywatelstwo bulgarskie po tacie? Jesli to tak, to nigdy nie bedzie mogla przyjac obywatelstwa polskiego bez zrzekania sie bulgarskiego? U nas Stefano jest zarejestrowany zarowno we Wloszech jak i w polskim USC.

      Usuń
    2. Masz rację, taka weryfikacja testem językowym to potrzebne rozwiązanie."
      Kalina ma tylko bulgarskie obywatelstwo. Szczerze mowiac myslalam, ze zalatwie jej obywatelstwo jak bede w Polsce, po czym okazalo się, że przyznaja podwojne tylko dzieciom do 1. roku zycia. A ja prze pierwszy rok zycia Kaliny walczylam o swoje zycie i nie zajęłam sie tym, po prostu.... Gdybym wiedziala,ze jestem ograniczona czasowo, to bym sie jakos zebrala, mimo wszystko, zeby to zalatwic. 3 miesiące się spoznilismy. Głupie przepisy :/ i moja wina

      Usuń
  9. Ale Wam dobrze :)
    Zazdroszczę Ci figury. Jak modelka ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za mile slowa, ale nie przesadzajmy :)

      Usuń